Επικοινωνήστε μαζί μας και κλείστε ραντεβού για ένα δωρεάν μάθημα.

contact 6945599151

logo functional training250

Χαρακτηριστικά λειτουργικής προπόνησης

25066683 Mujer joven streching m sculos entrenamiento funcional Foto de archivoΟι ασκήσεις στην εκτέλεση διαφοροποιούνται συνήθως ανά άτομο με διαφορά στην αντίσταση ή στο βάρος του οργάνου ή της γωνίας ρύθμισης και εκτέλεσης. Με αυτό τον τρόπο της προοδευτικής επιβάρυνσης το άτομο αυξάνει τη σωματική του απόδοση σταδιακά και με κέρδος να έχει μακροχρόνιες προσαρμογές. Για αυτό χρειάζεται υπομονή και επιμονή για μέγιστη παραγωγή έργου. Στην προπόνηση εκτελούνται πολυαρθρικές, συνδυαστικές και υψηλής έντασης ασκήσεις, χρησιμοποιώντας πολλά διαφορετικά όργανα εκγύμνασης ασταθούς πεδίου (ιμάντες προπόνησης, σχοινί αναρρίχησης, λάστιχα, μπάλες προπόνησης, ιατρικές και Bosu, δράμια, σάκοι γυμναστικής, παράλληλες και ελαστικές μπάρες προπόνησης, μονόζυγο, καλισθενικές ασκήσεις με το βάρος του σώματος).

Η λειτουργική προπόνηση περιέχει κι ένα στοιχείο διασκέδασης, το οποίο είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της προπόνησης. Το σώμα μας θα πρέπει να προκληθεί τόσο σωματικά όσο και ψυχικά όταν ασκούμαστε και η λειτουργική προπόνηση κάνει αυτό ακριβώς για εμάς. Η εμπειρία που αποκτάμε όταν προπονούμαστε λειτουργικά είναι διασκεδαστική, γεμάτη προκλήσεις τόσο πνευματικές όσο και φυσικές.

Για να χαρακτηριστεί η προπόνηση λειτουργική, πρέπει οι ασκήσεις που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα προπόνησης να συγκεντρώνουν όσο το δυνατόν περισσότερα από τα παρακάτω χαρακτηριστικά:

  • Να ενεργοποιούν τα νωτιαία αντανακλαστικά
  • Να διατηρούν οριακά το κέντρο βάρους του σώματος πάνω από τη βάση στήριξής
  • Να συνδυάζονται ασκήσεις ανοικτής και κλειστής αλυσίδας κίνησης
  • Να βελτιώνουν τη νευρομυϊκή συναρμογή
  • Να εξασφαλίζεται η ισορροπία δύναμης μεταξύ αγωνιστών και ανταγωνιστών μυών
  • Να ενεργοποιούνται οι μυς σταθεροποίησης
  • Να χρησιμοποιείται το ενεργό εύρος κίνησης
  • Να χρησιμοποιούνται τα ελαστικά στοιχεία των μυών
  • Να αυξάνουν την ταχύτητα αντίδρασης
  • Να προσφέρουν κάθετη και μη-κάθετη αντίσταση
  • Να δίνουν δυνατότητα κίνησης σε όλες τις κατευθύνσεις

Αν σκεφτούμε από πλευράς λειτουργικής ανατομίας, θα συνειδητοποιήσουμε ότι το λειτουργικό είναι απλά, κάτι που επιβαρύνει τους μύες σε όλα τα επίπεδα της κίνησης και σε όλες της λειτουργίες τους, οι οποίες είναι η επιτάχυνση, η επιβράδυνση και η σταθεροποίηση. Αν μπορέσουμε να βρούμε ασκήσεις που να συνδυάζουν αυτές τις 3 ικανότητες, έχουμε πετύχει τον σκοπό μας. Με τον τρόπο αυτό, δεν βελτιώνεται μόνο η ικανότητά εκτέλεσης της πραγματικής άσκησης αλλά και άλλες φυσικές κινήσεις που δεν ασκούνται άμεσα.

Ως άνθρωποι, εκτελούμε ένα ευρύ φάσμα κινητικών δραστηριοτήτων, όπως το περπάτημα, το τρέξιμο, οι έλξεις, οι κάμψεις, οι στροφές, η εκκίνηση, το σταμάτημα, η αναρρίχηση, κτλ. Όλες αυτές οι δραστηριότητες αφορούν ομαλές και ρυθμικές κινήσεις στα τρία πλάνα της κίνησης, προσθοπίσθιο, μετωπιαίο και εγκάρσιο, τα οποία προσφέρει η λειτουργική προπόνηση μέσα από μια ποικιλία ασκήσεων. Η προπόνηση για βελτίωση της λειτουργικής δύναμης περιλαμβάνει πολύ περισσότερα από την απλή αύξηση της ικανότητας των μυών να παράγουν δύναμη. Αντίθετα, απαιτεί προπόνηση για να ενισχύσει τη σχέση του συντονισμού μεταξύ του νευρικού και του μυϊκού συστήματος.(νευρομυϊκή συναρμογή).

Στη λειτουργική προπόνηση είναι σημαντικό να δουλέψει η συγκεκριμένη κίνηση όσο σημαντικό είναι να δουλέψουν οι μύες που συνδέονται με την κίνηση. Μέσω της λειτουργικής προπόνησης φτιάχνεις ποιο έξυπνους και αποδοτικούς μυς αφού οι κινήσεις που χρησιμοποιεί αναγκάζουν τον εγκέφαλο να ενεργοποιείται περισσότερο από ότι με τα μηχανήματα αντίστασης. Ο εγκέφαλος, ο οποίος ελέγχει τη μυϊκή κίνηση, σκέφτεται με τους όρους των συνολικών κινήσεων και όχι μεμονωμένων μυών. Οι ασκήσεις που απομονώνουν τις αρθρώσεις και τους μύες εξασκούν τους μύες και όχι τις κινήσεις, γεγονός που οδηγεί σε λιγότερη λειτουργική βελτίωση.

«Το σώμα λειτουργεί και κινείται σαν ένα. Δεν καταλαβαίνει ανεξάρτητους μύες, αλλά κινήσεις.» 

 

Tags: λειτουργική προπόνηση, functional training, γυμναστική, ευεξία, ευελιξία, δύναμη, αντοχή, Αθήνα, Αιγάλεω, δυτικά προάστια, Athens, egaleo, κέντρο εκγύμνασης, fitness, προπονήσεις fitness

Χάρτης

map custom

Newsletter

Μείνετε σε επαφή μαζί μας μέσω του newsletter μας.