Επικοινωνήστε μαζί μας και κλείστε ραντεβού για ένα δωρεάν μάθημα.

contact 6945599151

logo functional training250

Οφέλη λειτουργικής προπόνησης

functional trainingΤα οφέλη από την λειτουργική προπόνηση είναι τεράστια. Με την επιλογή από μια ποικιλία λειτουργικών εργαλείων, ασκήσεων και μεταβλητών προπόνησης, η συντριπτική πλειοψηφία των στόχων υγείας και  φυσικής κατάστασης μπορεί να επιτευχθεί, όπως: βελτίωση της ευκινησίας, των αντανακλαστικών, της σταθεροποίησης, της ταχύτητας και της δύναμης αντίδρασης, όπου το σώμα έχει τη δυνατότητα να αντισταθμίσει τις αλλαγές στο κέντρο βάρους για να μπορεί να κινηθεί γρήγορα και αποτελεσματικά. Επίσης υπάρχει σημαντικότατη βελτίωση στο εύρος κίνησης, την μυϊκή αντοχή, την βελτίωση της καρδιοαγγειακής λειτουργίας, την ιδιοδεκτικότητα και την νευρομυική συναρμογή.

Η λειτουργική προπόνηση στοχεύει επίσης την ανάπτυξη των 10 φυσικών δεξιοτήτων. Αυτές καλύπτουν κάθε τομέα της αθλητικής δραστηριότητας και τις τρεις οδούς ενέργειας: αναερόβια αγαλακτική - μεγάλης ισχύος δραστηριότητα λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα,  αναερόβια γαλακτική - μέτρια ισχύος δραστηριότητα - 10 με 30 δευτερόλεπτα και το αερόβιο χαμηλής ισχύος δραστηριότητα - μεγάλη σε διάρκεια - από 1.30 λεπτό και πάνω). Αυτές είναι:

  • Δύναμη (Strength): Η ικανότητα να κινήσει ο αθλητής μεγάλο βάρος, να υπερνικήσει μεγάλη αντίσταση.
  • Ισχύς (Power): «Εκρηκτικότητα», η ικανότητα του αθλητή να ασκήσει μέγιστη τελική δύναμη σε ελάχιστο χρόνο.
  • Ταχύτητα (Speed): Η ικανότητα ελαχιστοποίησης του χρόνου εκτέλεσης «κύκλου» κινήσεων.
  • Καρδιοαναπνευστική αντοχή (Cardiovascular Endurance): Η ικανότητα του σώματος να καταναλώνει και να επεξεργάζεται το οξυγόνο.
  • Σθένος (Stamina): Η ικανότητα του σώματος να αποθηκεύει, να παράγει, και να διαχέει ενέργεια αποτελεσματικά.
  • Ευκαμψία (Agility): Η ικανότητα του αθλητή να ελαχιστοποιεί τον χρόνο μετάβασης από μια «γραμμή κίνησης», σε άλλη.
  • Ευλυγισία (Flexibility): Η ικανότητα του αθλητή να έχει μέγιστο βεληνεκές κίνησης στις αρθρώσεις του.
  • Συντονισμός (Coordination): Η ικανότητα του αθλητή να «συντονίσει» πολλαπλές διακριτές σωματικές κινήσεις σε μια αρμονική κίνηση.
  • Ισορροπία (Balance): Η ικανότητα του αθλητή να ελέγξει αποτελεσματικά το κέντρο βάρους του σώματος του.
  • Ακρίβεια (Accuracy):  Η ικανότητα του αθλητή να ασκεί έλεγχο στην κατεύθυνση κίνησης, καθώς και στην ταχύτητα και ένταση κίνησης.

Επιπλέον τα λειτουργικά εργαλεία προπόνησης μπορούν να προσφέρουν:

  • Μεταβολική αλλαγή στον οργανισμό, η οποία βοηθάει στο χάσιμο λίπους.
  • Έντονη καρδιαγγειακή προπόνηση η οποία θα συμβάλει στη βελτίωση των αερόβιων και αναερόβιων ενεργειακών συστημάτων.
  • Πρόληψη των τραυματισμών και την αποκατάσταση τους.
  • Βελτίωση της στάση του σώματός.
  • Βελτίωση της λειτουργίας  και ικανότητάς εκτέλεσης των καθημερινών εργασιών.
  • Βελτίωση  του αρχάριου, του νέου, του ηλικιωμένου ή του προχωρημένου αθλητή.

Η λειτουργική προπόνηση μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερη μυϊκή ισορροπία και σταθερότητα των αρθρώσεων, μειώνοντας τον αριθμό των τραυματισμών σε κάποιο άθλημα. Τα οφέλη μπορεί να προκύψουν από την προπόνηση που δίνει έμφαση στη φυσική ικανότητα του σώματος να κινηθεί σε έξι βαθμούς ελευθερίας. Από την άλλη, αν και τα μηχανήματα φαίνονται να είναι ασφαλέστερα στην εκτέλεση ασκήσεων, περιορίζουν τις κινήσεις σε μία διάσταση κίνησης, η οποία είναι μία αφύσικη μορφή κίνησης για το σώμα. Αυτό μπορεί ενδεχομένως να οδηγήσει σε ελαττωματικά μοτίβα κίνησης ή και τραυματισμούς.

Συγκριτικά, τα μηχανήματα περιορίζουν τις κινήσεις σε ένα επίπεδο (κατεύθυνση), κάτι που συνιστά μία αφύσικη για το σώμα δραστηριότητα. Τα περισσότερα αθλήματα εκτελούνται σε πεδία ή γήπεδα. Η σταθερότητα παρέχεται από τον αθλητή, όχι από κάποια εξωτερική δύναμη. Τα συστήματα προπόνησης που βασίζονται στην εκγύμναση με μηχανές, δεν είναι εξ ορισμού λειτουργικά επειδή το φορτίο σταθεροποιείται από το μηχάνημα και όχι από τον αθλητή. Παρά το γεγονός ότι η προπόνηση με μηχανήματα μπορεί να οδηγήσει σε λιγότερους τραυματισμούς φαινομενικά, η έλλειψη ιδιοδεκτικότητας και σταθεροποίησης αυξάνουν τελικά τις πιθανότητες των τραυματισμών. Η προπόνηση πρέπει να δημιουργεί προσαρμογές που να εξυπηρετούν τις καθημερινές δραστηριότητες ή τη συμμετοχή σε αθλητικές δραστηριότητες, δηλαδή να ασχολούμαστε με την προπόνηση των κινήσεων και όχι των μυϊκών ομάδων.

Πολλοί άνθρωποι εξισώνουν την προπόνηση ενδυνάμωσης με το bodybuilding. Κατά συνέπεια, τα άτομα που συμμετέχουν σε αθλήματα με βάση την αντοχή, την ευελιξία και την ευλυγισία αποφεύγουν την προπόνηση ενδυνάμωσης με το φόβο ότι θα αποκτήσουν όγκο και θα χάσουν την ευελιξία τους, ή εξασκούνται χωρίς να προσαρμόζουν τις προπονήσεις συγκεκριμένα των αναγκών τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η προπόνηση να μην παρέχει τα οφέλη της απόδοσης που θα μπορούσε να προσφέρει η λειτουργική προπόνηση. Ακόμα και οι bodybuilders θα μπορούσαν να αποκομίσουν τα οφέλη της λειτουργικής προπόνησης, αποτρέποντας την ακαμψία των μυών, βοηθώντας τους σημαντικά και στην σταθερότητα των αρθρώσεων και του πυρήνα. Δεδομένου ότι όλο και περισσότεροι αρχίζουν να μαθαίνουν τα οφέλη αυτού του τύπου της εξάσκησης και συνειδητοποιούν ότι τα σταθερά μηχανήματα δεν είναι πάντα το ίδιο αποτελεσματικά για τον καθένα, περιμένουμε να δούμε μεγαλύτερη ανάπτυξη στον τομέα της λειτουργικής προπόνησης.

 

Tags: λειτουργική προπόνηση, functional training, γυμναστική, ευεξία, ευελιξία, δύναμη, αντοχή, Αθήνα, Αιγάλεω, δυτικά προάστια, Athens, egaleo, κέντρο εκγύμνασης, fitness, προπονήσεις fitness

Χάρτης

map custom

Newsletter

Μείνετε σε επαφή μαζί μας μέσω του newsletter μας.